Inici ViesBarcelonaFigaró Anglada-Guillamón a la Cinglera de la Roca Plana (Sot del Bac)

Anglada-Guillamón a la Cinglera de la Roca Plana (Sot del Bac)

L’Anglada-Guillamón va ser oberta l’any 1958 per Josep M. Anglada i Francesc Guillamón. El primer llarg és especialment maco, ja que ressegueix una bavaresa i després acaba amb un tram de flanqueig on cal fer un pas de decisió. Opcionalment podem fer reunió, però val la pena enllaçar amb el segon llarg que és poc agraït, quedant així un únic llarg d’uns 25 m. La via es troba equipada amb material divers, i opcionalment podem posar algun friend per acabar de reforçar.

Sud

Anem per la C-17 i prenem la sortida de Figaró. Un cop davant de l’estació de RENFE, anem pel C/Ramon Mestre i el seguim fins al final de tot. Travessem la via del tren (compte, que no hi ha barrera!), primer trencall recte, segon trencall a l’esquerra i arribem a una corba molt tancada a la dreta on podem aparcar. Amb un cotxe alt podem fer la corba tancada i continuar un bon tros fins a una esplanada a mà dreta (enllaç a Google Maps) on podem aparcar.

Seguim per la pista fins arribar al Gorg del Salt del Prat, on prenem un trencall a la dreta, passem pel costat de diverses agulles (Agulla del Salt, Germana Gran, Germana Petita) i seguim uns minuts arran de cinglera amb trams exposats (compte!). En arribar a la Roca Plana, la voregem per la dreta i arribem a peu de via.

Per evitar els trams exposats de l’aproximació, és millor accedir per un camí alternatiu que va per dalt de la cinglera i baixa cap al peu de via per la mateixa corda fixa per on baixarem al finalitzar la via. Podem trobar un croquis d’aquest accés per dalt al següent enllaç de la web “Escalades fàcils”.

10 cintes i opcionalment friends fins al Camalot #3

Baixem de la cinglera amb l’ajuda d’uns metres de corda fixa que ens deixen a un collet entre la Roca Plana i la cinglera. Baixem per una canal i tornem a peu de via.

Ferran Hernández i Jordi Ceballos

Escalades fàcils
Espacio, amor y locura
Rotpunkt & holds (Ferran Guerrero)