Inici ViesBarcelonaFigaró Normal a la Roca Plana (Sot del Bac)

Normal a la Roca Plana (Sot del Bac)

La via Normal o Encastament és la més senzilla per accedir al cim de la Roca Plana, i malauradament no hi ha dades de la primera ascensió. La via està molt polida, i el nom d’encastament li ve donat perquè a mig llarg cal superar un curt tram de xemeneia estreta. Originalment no hi havia cap expansió, però actualment està reequipada amb spits.

Sud

Anem per la C-17 i prenem la sortida de Figaró. Un cop davant de l’estació de RENFE, anem pel C/Ramon Mestre i el seguim fins al final de tot. Travessem la via del tren (compte, que no hi ha barrera!), primer trencall recte, segon trencall a l’esquerra i arribem a una corba molt tancada a la dreta on podem aparcar. Amb un cotxe alt podem fer la corba tancada i continuar un bon tros fins a una esplanada a mà dreta (enllaç a Google Maps) on podem aparcar.

Seguim per la pista fins arribar al Gorg del Salt del Prat, on prenem un trencall a la dreta, passem pel costat de diverses agulles (Agulla del Salt, Germana Gran, Germana Petita) i seguim uns minuts arran de cinglera amb trams exposats (compte!). En arribar a la Roca Plana, la voregem per la dreta i arribem a peu de via.

Per evitar els trams exposats de l’aproximació, és millor accedir per un camí alternatiu que va per dalt de la cinglera i baixa al collet de la Roca Plana amb l’ajuda d’una corda fixa. Podem trobar un croquis d’aquest accés per dalt al següent enllaç de la web “Escalades fàcils”.

8 cintes i una baga. Opcionalment un Totem groc per protegir els primers metres (molt polits).

Desgrimpem amb l’ajuda de l’arbre fins al collet entre la Roca Plana i la cinglera. Baixem per una canal i tornem a peu de via.

Ferran Hernández i Jordi Ceballos

Escalades fàcils
Espacio, amor y locura
Rotpunkt & holds (Ferran Guerrero)