Inici ViesBarcelonaMontserratSant SalvadorSant Benet Integral Cerdanyola+Anglada-Cerdà a la Prenyada (Montserrat)

Integral Cerdanyola+Anglada-Cerdà a la Prenyada (Montserrat)

La Integral Cerdanyola + Anglada-Cerdà és una petita joia de Sant Benet, un itinerari que combina 2 vies clàssiques molt elegants i amb roca excel·lent. En conjunt, una escalada del tot recomanable!

La Cerdanyola va ser oberta el 17/8/1979 per E. Roca i Josep Noguera, i el seu nom original és “Variant EAM-Cerdanyola”, ja que els oberturistes eren del grup EAM de Cerdanyola. Aquesta via és una variant de la Gómez-Xalmet (que va ser oberta al 1957), els primers 20 metres són comuns, però abans d’arribar a la primera reunió de la Gómez-Xalmet, la Cerdanyola se’n va a l’esquerra. Després de 2 llargs de placa molt macos (assegurances espaiades), la Cerdanyola enllaça de nou amb la Gómez-Xalmet a la R3 (la reunió de l’arbre).

La Cerdanyola va ser restaurada fa uns anys pel Lete i es troba en perfecte estat, però cal tenir en compte que algunes xapes costen de veure, cal afinar la vista. Un cop superat el muret inicial del tercer llarg, la primera xapa es troba uns metres a la dreta respecte a la vertical de la R2.

L’Anglada-Cerdà va ser oberta el 16/11/1958 per Josep M. Anglada i Joan Cerdà, i és una variant de Sortida Directa de la Gómez-Xalmet, ja que per algun motiu a la Gómez-Xalmet es van escaquejar la sortida recte amunt (que és la més evident i lògica) i van marxar a l’esquerra.

Originalment, la variant Anglada-Cerdà estava graduada d’A3 i VI grau, però surt tot en lliure amb un grau de 6a+ (V+ obligat), on el tram més exigent és el diedre desplomat del començament. D’equipament hi ha 2 spits i pitons, i es protegeix perfectament amb friends. La via va ser oberta en 2 llargs d’uns 15 metres cadascun, però es poden enllaçar en un únic llarg sense cap problema.

Sud

Des del Monestir anem al refugi de Sant Benet, prenem el camí que passa just a tocar del refugi, i de seguida hi ha un trencall a la dreta que ens porta a peu de via. L’inici és comú amb la Gómez-Xalmet.

10 cintes i friends fins al Camalot #4 (no cal repetir cap mida)

Fem un únic ràpel de 30 m fins a la canal. Després baixem pel corriol fins que hi ha un moment en que hem de sortir de la canal fent un gir pronunciat a l’esquerra, remuntem un collet i arribem de nou a peu de via.