Inici ViesLleidaAlt UrgellOliana Urgell a la Serra de les Canals (Oliana)

Urgell a la Serra de les Canals (Oliana)

La via Urgell va ser oberta el 15/01/2023 després de diversos atacs per Koki Gassiot i Jordi Quera. El nom de la via és en referència al nom del grup de pop-rock on tocava en Jordi Quera.

L’itinerari es troba pràcticament equipat, els friends els hem posat molt puntualment. Es una llàstima que la roca no estigui més sanejada, segurament anirà guanyant qualitat amb les repeticions. Per a col·leccionistes.

Sud-est

Sortint d’Oliana prenem el trencall a la dreta en direcció a Les Anoves. Després de 1.5 km, aparquem quan la carretera fa un pronunciat revolt a la dreta (enllaç a Google Maps). Prenem un corriol en direcció a la Serra de les Canals, i al tram final ubiquem la via fixant-nos en el característic sostre triangular.

15 cintes, friends fins al Camalot #1 i estreps

La via és rapelable, però hem preferit seguir la cresta fins a la creu del cim i baixar còmodament pel camí equipat de descens de la ferrata.