Inici ViesBarcelonaSant LlorençLa Mata Manyos al Morral del Llop (Sant Llorenç)

Manyos al Morral del Llop (Sant Llorenç)

Alfred Martínez “Manyo” i Francesc M. Troya “Troya gran” eren dos bons escaladors del GESAM de Terrassa, que eren anomenats “els manyos”. La via Manyos al Morral del Llop la van obrir aquests escaladors, en companyia de M. Pérez al 1967. Es tracta d’una via oberta a cop d’expansió, que pot estar bé com iniciació a l’artificial equipat. No sé si ha estat alliberada, però en general la roca és bona i les assegurances ben properes, així que podria ser perfectament.

La via ha estat restaurada l’any 2020 pel Jordi Cuevas, que ha substituït alguna expansió puntual que estava en mal estat, però pràcticament totes les assegurances són les originals, que es conserven en un sorprenent magnífic estat, ningú diria que porten allà més de 50 anys.

Sud-est

Des de Matadepera anem per la carretera direcció a Coll d’Estenalles i aparquem a l’Alzina del Salari (enllaç a Google Maps). Prenem el camí cap als Graons de Mura, i immediatament agafem un petit corriol que baixa a la dreta. Travessem el torrent i en constant pujada arribem al Morral del Llop. Resseguim la base de la paret fins arribar al peu de via, que està just a la dreta de la xemeneia Heures.

16 cintes i estreps

Un ràpel de 25 m des de la reunió del cim ens deixa al peu de via. També es pot baixar caminant.