Inici ViesBarcelonaMontserratEcos Juan Rayo Saltarín a la Cajoleta (Montserrat)

Juan Rayo Saltarín a la Cajoleta (Montserrat)

La via Juan Rayo Saltarín va ser oberta al 1978 per Antonio G. Picazo i Toni González, i va ser el segon itinerari d’aquesta agulla després de l’Aresta Brucs. Les següents vies que s’hi van obrir a dreta i esquerra, van ser la Vargas-Jover i la BPP. Per cert, el curiós nom de la via fa referència al tema Jumpin’ Jack Flash dels Rolling Stones.

Fa uns anys, la via va ser parcialment restaurada pel mateix Antonio G. Picazo, que va posar alguns parabolts a les reunions i als llargs, però els trams d’Ae no els va restaurar i algunes xapes estaven fatal. Una de les xapes estava trencada i fa temps que diverses cordades s’havien hagut de baixar de la via.

Es tracta d’una via ben recomanable, que hem aprofitat per restaurar en companyia del David. No hem canviat totes les peces antigues, només 3, que eren les que més ho necessitaven. El tram més exigent és al segon llarg, on un cop superat els primers metres d’Ae, hi ha una sortida en lliure al voltant de 6a. Per a que aquesta sortida no sigui tant obligada, es pot posar un Totem verd (C0.75) a un forat boníssim.

Est

Deixem el cotxe a l’aparcament de la Vinya Nova (enllaç a Google Maps). Anem per la pista direcció a Can Jorba i en uns 10 minuts prenem el Camí del Francesos. Pugem una bona estona fins al Coll de l’Ajaguda i baixem al llit del Torrent del Migdia i estem just al davant de la Cajoleta.

11 cintes, friends fins al Camalot #0.75 i un estrep

Primer fem un ràpel de 15 m pel vessant nord (una mica per sota del cim) i després un ràpel de 50 m des d’un arbre fins al terra. Baixem per unes rampes i tornem a peu de via.