Inici ViesBarcelonaMontserratAgulles Starman, Normal i SAME al Dauet d’Agulles (Montserrat)

Starman, Normal i SAME al Dauet d’Agulles (Montserrat)

per jordi.ceballos@gmail.com

El Dauet és una agulla ben petita, però que ofereix diverses vies ben interessants gràcies a la seva verticalitat i qualitat de roca. Destaca sobretot l’emblemàtica via normal, un petit itinerari que anys enrere era molt temut per la seva alta exposició i resultava tot un repte per obtenir el “graduat” d’escalador montserratí. Expliquen que el gran Fredi Parera sovint pujava i baixava sense cordes per aquesta via normal, i ho feia simplement com a entreteniment per passar l’estona!

Hem passat una tarda entretinguts al Dauet, on hem fet:

  • Starman: Oberta l’any 1986 per Antonio G. Picazo. Es una via molt directa i amb una dificultat mantinguda de V+. L’escalada és molt agraïda, ja que les preses són boníssimes!  La via comença just a la dreta de la via normal. Només necessitarem 3 cintes.
  • Normal: Oberta el 24/6/1946 per Jaume Vendrell, Jordi Farrera, Joaquima Baruta i Artur Molina. Es una via ben vertical que amb una dificultat de V+ cerca el recorregut més lògic per superar aquest pany de paret. Originalment no hi havia cap expansió i era una via molt exposada. Actualment hi ha 3 burins (el primer amb xapa i més amunt 2 junts sense xapa). Material: 3 cintes i 2 xapes recuperables
  • SAME o Aresta Brucs: Oberta l’any 1966 per Vicenç Tejedo i Jordi Costas. La via comença al collet i recorre un esperó ben maco i vertical. Es  molt poc obligada, ja que tot el tram més dret està equipat per passar en Ae.  Material: 8 cintes. 

Orientació

Est

Aproximació

Des de Can Maçana pugem al Pas de les Portelles i anem a la dreta. Voregem la Portella Gran i arribem de seguida al Dauet. El primer contrafort el podem superar des del collet de l’esquerra amb una fàcil grimpada.

Material

Amb 8 cintes i 2 xapes recuperables podem fer les 3 vies.

Descens

Un ràpel d’uns 10 metres. Atenció, una de les 2 expansions demana un recanvi urgent, l’altra està en bon estat.

Cordada

David Cabañas i Jordi Ceballos

Ressenya de Romàntic Guerrer
Starman
Normal
SAME o Aresta Brucs
Ràpel. Una de les 2 expansions demana un recanvi urgent, l'altra està en bon estat.

Rocacalenta és un projecte sense ànim de lucre, però requereix unes despeses anuals per funcionar. S'agraeix qualsevol aportació.

Donacions

També et pot interessar