Inici ViesLleidaAlt UrgellSant Honorat Aresta Idíl·lica a l’Agulla dels Tres Ponts (Sant Honorat)

Aresta Idíl·lica a l’Agulla dels Tres Ponts (Sant Honorat)

L’Aresta Idíl·lica va ser oberta al març de 2001 per Antonio Garcia Picazo, David Hita, Edu Garcia Palma i Laura Garcia, que van ser els primers en coronar aquesta agulla. Els oberturistes la van batejar com Agulla dels Tres Ponts en referència als 3 enormes ponts de roca que conformen els pedestals de la seva base.

Es una bonica escalada, ràpida, amb bona roca i en un entorn bucòlic. L’equipament és amb parabolts, la roca no dóna gaire opcions a l’auto-protecció, però en general està ben protegit. Un cop finalitzada la via, podrem gaudir d’un dels ràpels més espectaculars de tot Catalunya, absolutament recomanable!

Sud

Des de Peramola prenem la pista en direcció a Coll de Mu i prenem un trencall a la dreta quan veiem un cartell amb la indicació “Torrent”. Amb un 4×4 podríem arribar fins a tocar de la Mola del Corb (enllaç a Google Maps), però amb un cotxe normal millor aparcar a l’esplanada al costat de la Masia de Cal Torrent (enllaç a Google Maps).

Prenem un agradable corriol que passa per darrera la masia i en pocs minuts arribem a Coll de Mu. Superem un pas equipat amb unes cadenes, i seguim el corriol en direcció est fins arribar a la característica aresta de l’Agulla dels Tres Ponts. Si no coneixem la zona, podem consultar aquest track que hi ha a wikiloc de l’usuari RocJumper.

10 cintes i un estrep

5 ràpels (20+50+30+30+30). Actualment tots els ràpels estan en perfecte estat i la canal final de baixada està força neta de vegetació.