Inici ViesBarcelonaMontserratMagdalenesPlantació Integral Puerta de la Roca a la Roca de Sant Cugat (Montserrat)

Integral Puerta de la Roca a la Roca de Sant Cugat (Montserrat)

La Integral Puerta de la Roca és considerada la via reina de la Plantació i consta de dues parts diferenciades. Els 2 llargs inicials pugen a la Roca de Sant Martí i van ser oberts al 1990 l’Antonio G. Picazo i Sergi Parcerisas. I a continuació trobem els 3 llargs que pugen fins al cim de la majestuosa Roca de Sant Cugat, que van ser oberts al 1989 per Antonio G. Picazo, Ramon Samarra i Carlos Bausa.

A nivell d’exposició hi ha alguns trams amb força aire entre assegurances, però la via no és tant expo com ho era originalment, ja que fa uns anys hi van afegir alguna expansió extra. El quart llarg és el més obligat, amb uns quants metres de V+/6a on cal donar la talla. El darrer llarg en canvi no és gens obligat, ja que la panxa inicial es pot superar sense problemes amb un pas d’A1 d’un friend.

Sud-oest

Anem a Collbató i aparquem al creuament entre Passeig Ronda i la entrada del Centre Hípic Collbató (enllaç a Google Maps). Prenem la pista que neix just a la cantonada de la carretera, el primer trencall a l’esquerra i anem en direcció Nord. Pugem pel Clot de la Mònica (com si anéssim a la Pastereta), però seguim fins dalt de tot i arribem a un collet. Prenem el trencall de l’esquerra (a la dreta aniríem cap a la Presidenta), que baixa una mica i després anem per un torrent sec fins agafar un trencall a la dreta (fites). Superem unes grapes metàl·liques, sortim del torrent cap a l’esquerra i passem pel peu de la via Infinity. Seguim una mica més amunt i a la dreta tenim la Roca de Sant Martí, la nostra via comença al punt més baix d’aquesta roca.

10 cintes i friends fins al Camalot #1. Opcionalment #2

Fem un ràpel d’uns 20 m en direcció nord des d’una instal·lació amb 2 bolts que ens deixa al collet entre la Roca de Sant Cugat i l’Agulla Jaume Mata. Seguim en direcció nord pel vessant oest de l’Agulla Jaume Mata, després baixem per una canal a mà esquerra que acaba desembocant a la canal principal i desfem el camí d’aproximació.