Inici ViesBarcelonaMontserratFrares Nubiola-Picazo-Dori a la Miranda del Pas del Príncep (Montserrat)

Nubiola-Picazo-Dori a la Miranda del Pas del Príncep (Montserrat)

La Dori va ser oberta l’any 1981 per Joan Carles Serrano i Xavi Vidal, i posteriorment al 1996 en Joan Nubiola i Antonio G. Picazo van obrir la variant d’entrada Nubiola-Picazo, que fa un traçat més directe i evita les primeres tirades de la Dori que són més exposades. La combinació es va anomenar via blava, ja que resulta un itinerari senzill. Es una via amb roca excel·lent i ben assolellada, ideal per a dies freds.

Sud

Deixem el cotxe a l’aparcament públic del Bruc, que es troba a N 41º 34.917′ E 1º 46.871′ (enllaç a Google Maps). Prenem la pista fins al Castell i pugem pel Clot del Tambor fins a La Proa, on prenem el trencall de l’esquerra. Resseguim la paret, passem pel costat de la Cova de l’Arcada, i al arribar al Torrent de les Grutes prenem el corriol amunt cap a Coll de Porc. Seguim fins trobar una gran roca caiguda que fa un sostre, on ens desviem i amb alguna grimpada arribem a peu de via.

6 cintes

Un cop al cim, baixem desgrimpant per la normal de la Miranda del Pas del Príncep. Passem per la dreta del Bitllot i aviat arribem al Pas del Príncep. Anem a la dreta i acabem desfent el camí d’aproximació.