Inici ViesBarcelonaMontserratEcos Amics del Sol a la Roca Roja (Montserrat)

Amics del Sol a la Roca Roja (Montserrat)

per jordi.ceballos@gmail.com

Els Amics del Sol va ser un col·lectiu excursionista creat al 1915, que van dedicar molts esforços a la conservació de camins i restauració de fonts a Montserrat. En homenatge als Amics del Sol, l’any 1985 l’Armand Ballart, Jean Charles Peña i Jordi Verdaguer van obrir aquesta magnífica via al bell mig de la Roca Roja. Per repetir-la, hi hem estat 2 jornades. Fem una breu descripció de les tirades:

  • T1: Tirada obligada (6a), amb roca a controlar i poc equipada (4 burins en bon estat). Es poden posar alguns friends, però resulta un llarg exposat. Reunió en arbre.
  • T2+T3: Els arítjols barraven completament el pas, hem estat molta estona per passar, sort que portàvem unes tisores de podar! Comodíssima reunió de 2 burins a la feixa.
  • T4: Una tirada maca i força assequible (A2), equipada amb 2 burins i alguns pitons. Reunió de 3 burins i un spit, en una còmoda bauma.
  • T5: Preciosa tirada de 45 metres, pràcticament neta i treballosa (A3+). Reunió penjada de 3 burins.
  • T6: Tirada neta, hem fet un pas inicial d’A1 i després tot en lliure V+ fins al cim. Reunió al cim, amb 2 burins i una savina.

Orientació

Est

Aproximació

Deixem el cotxe a l’aparcament públic del Bruc (enllaç a Google Maps). Prenem la pista fins al Castell i pugem pel Clot del Tambor fins a La Proa (Cova del Cabrit). Allà prenem el trencall a la dreta, passem pel costat de l’Agulla del Senglar i arribem a la Roca Roja. Al peu de via és probable que hi hagi arítjols.

Material

20 pitons variats, fusta, fissurers, tricams, friends fins al Camalot #3 (repetint del #0.5 al #2) i tisores de podar

Descens

  • Opció 1: Baixar per la pròpia via preveient de fixar alguna corda.
  • Opció 2: Un ràpel d’uns 20 m per la via normal (un spit amb argolla). Després baixem per la canal enganxada a l’Agulla del Senglar, i amb un ràpel d’un arbre arribem a l’alçada del bosquet penjat de l’Agulla del Senglar. Podem seguir les cordes fixes cap a la Proa i baixar per la canal Nubiola, o fer un ràpel volat de 50 m des de la segona reunió de la SAME fins al terra. Compte que si és de nit i no coneixem bé la zona, aquesta baixada no és del tot evident.

Cordada

Pau Carnicero i Jordi Ceballos

Ressenya d'Armand Ballart
Primera tirada
Quarta tirada
Cinquena tirada
Cinquena tirada
Cinquena tirada

Rocacalenta és un projecte sense ànim de lucre, però requereix unes despeses anuals per funcionar. S'agraeix qualsevol aportació.

Donacions

També et pot interessar