Inici ViesBarcelonaMontserratEcos Amics del Sol a la Roca Roja (Montserrat)

Amics del Sol a la Roca Roja (Montserrat)

Els Amics del Sol va ser un col·lectiu excursionista creat al 1915, que van dedicar molts esforços a la conservació de camins i restauració de fonts a Montserrat. En homenatge als Amics del Sol, l’any 1985 l’Armand Ballart, Jean Charles Peña i Jordi Verdaguer van obrir aquesta magnífica via al bell mig de la Roca Roja. Per repetir-la, hi hem estat 2 jornades. Fem una breu descripció de les tirades:

• T1: Tirada obligada (6a), amb roca a controlar i poc equipada (4 burins en bon estat). Es poden posar alguns friends, però resulta un llarg exposat. Reunió en arbre.
  • T2+T3: Els arítjols barraven completament el pas, hem estat molta estona per passar, sort que portàvem unes tisores de podar! Comodíssima reunió de 2 burins a la feixa.
  • T4: Una tirada maca i força assequible (A2), equipada amb 2 burins i alguns pitons. Reunió de 3 burins i un spit, en una còmoda bauma.
  • T5: Preciosa tirada de 45 metres, pràcticament neta i treballosa (A3+). Reunió penjada de 3 burins.
  • T6: Tirada neta, hem fet un pas inicial d’A1 i després tot en lliure V+ fins al cim. Reunió al cim, amb 2 burins i una savina.

Est

Deixem el cotxe a l’aparcament públic del Bruc (enllaç a Google Maps). Prenem la pista fins al Castell i pugem pel Clot del Tambor fins a La Proa (Cova del Cabrit). Allà prenem el trencall a la dreta, passem pel costat de l’Agulla del Senglar i arribem a la Roca Roja. Al peu de via és probable que hi hagi arítjols.

20 pitons variats, fusta, fissurers, tricams, friends fins al Camalot #3 (repetint del #0.5 al #2) i tisores de podar

• Opció 1: Baixar per la pròpia via preveient de fixar alguna corda.
  • Opció 2: Un ràpel d’uns 20 m per la via normal (un spit amb argolla). Després baixem per la canal enganxada a l’Agulla del Senglar, i amb un ràpel d’un arbre arribem a l’alçada del bosquet penjat de l’Agulla del Senglar. Podem seguir les cordes fixes cap a la Proa i baixar per la canal Nubiola, o fer un ràpel volat de 50 m des de la segona reunió de la SAME fins al terra. Compte que si és de nit i no coneixem bé la zona, aquesta baixada no és del tot evident.