La normal a la Nina va ser oberta l’any 1942 a càrrec d’Ernest Mallafré, Maria Antonia Simó, Vicenç Barbé i Francesc Blasi, on després de 12 intents consecutius van aconseguir coronar la Nina amb l’ajuda d’un tronc. Van haver de passar 3 anys fins que al 1945 en Francesc Farrés, Josep Ferrer i Josep Barberà van fer la primera sense tronc, i ho van aconseguir gràcies a unes pitonisses fabricades pel Josep Ferrer.
A la darrera tirada hi hem deixat un pitó. En cas que no hi sigui, queda un pas delicat fins arribar a la primera expansió. La via sencera s’ha alliberat amb una dificultat de 6c.
En relació a les escalades amb tronc, hi ha un article molt interessant dels germans Masó anomenat “Els aliats vegetals a l’escalada clàssica“.
Orientació
Nord i després Sud
Regulacions
La via no està afectada per regulacions d’escalada
Aproximació
Des de Can Maçana prenem el GR en direcció al Monestir, un cop passada la Cadireta anem direcció a Coll de Porc, i després prenem el trencall fins al Portell Estret. Un cop allà, seguim les marques blaves. Passem pel costat dels ràpels de la Canal del Melindro, i el peu de via es troba uns metres més enllà, al costat d’una placa commemorativa de la primera ascensió a la Nina.
Material
8 cintes. En cas que algú s’emporti el pitó de la darrera tirada, recomanable portar un universal petit.
Descens
Un ràpel de 30 metres i baixem desgrimpant per la canal est
Cordada
Jaume Planell i Jordi Ceballos
Rocacalenta és un projecte sense ànim de lucre, però requereix unes despeses anuals per funcionar. S'agraeix qualsevol aportació.
