Inici ViesLleidaLa NogueraMontrebei Paret de Catalunya Diedre Audoubert a la Paret de Catalunya (Montrebei)

Diedre Audoubert a la Paret de Catalunya (Montrebei)

El Diedre Audoubert el van batejar inicialment com a “Grand Diedre”, i va ser obert els dies 21 i 22 juny de 1978 pels francesos Louis Audoubert i Marc Galy. Aquesta és una de les grans clàssiques de la Paret de Catalunya, una via imprescindible!

Es una via elegant, atlètica, mantinguda, agraïda d’equipar i molt variada (fissures, diedres, xemeneies, etc.), que hem gaudit de principi a final. A destacar la xemeneia-encastament, el tram més exigent i obligat de la via. Per cert, a la penúltima tirada el Fredi Parera va obrir una variant de sortida directa.

Sud-oest

Un cop a Àger, prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, prenem una pista a l’esquerra (Castell de Sant Llorenç) i la seguim fins al Prat de Sant Llorenç a la coordenada N 42º 03.469′ E 0º 41.187′ (enllaç a Google Maps).

Prenem el corriol que avança paral·lel a les parets i el seguim una estona. Quan estem a l’alçada de la via, sortim del corriol principal i enfilem directes cap a la paret (fites). En arribar a la base de la paret, fem una grimpada i després flanquegem uns 90 metres (millor encordats) fins a peu de via.

18 cintes, friends fins al Camalot #4 (repetits fins al #2), fissurers, 2 bagues i un estrep

Resseguim el llom de la paret en direcció sud. Quan trobem 2 fites molt juntes, deixem la pista, i de seguida arribem a una fita gegant que ens indica el camí de baixada al Prat de Sant Llorenç.