Inici ViesLleidaLa NogueraMontrebei Paret de Catalunya Delfos a la Paret de Catalunya (Montrebei)

Delfos a la Paret de Catalunya (Montrebei)

La Delfos va ser oberta l’any 1982 per Jesús Gálvez i Santi Llop, i no té cap expansió en els seus 400 metres. La via segueix un traçat molt lògic per evitar les principals dificultats d’aquest pany de paret, i ho aconsegueix amb unes dificultats força homogènies que no superen el 6a. La via es troba molt poc equipada, però es deixa protegir bé i el recorregut és força lògic. Una via del tot recomanable.

Delfos va ser un dels llocs de pelegrinatge més importants de l’antiga Grècia, on hi havia l’Oracle de Delfos, un santuari religiós on acudia gent de tot arreu per fer consultes als déus, especialment a Apol·lo déu del Sol. Les consultes es feien a la sacerdotessa Pitia, que contactava amb els déus i transmetia les seves respostes, que un Profeta ajudava a interpretar.

Sud-oest

Un cop a Àger, prenem la carretera cap al Parc Astronòmic. Passats uns quilòmetres, prenem una pista a l’esquerra (indicació Castell de Sant Llorenç) i anem seguint la pista fins al Prat de Sant Llorenç a la coordenada N 42º 03.469′ E 0º 41.187′ (enllaç a Google Maps).

Prenem el corriol que avança paral·lel a les parets, i més endavant el seguim una estona en clara baixada. Passem de llarg un evident arc de roca i, poc després, quan el contrafort comença a ser menys dret, el pugem per una canal on hi ha una corda fixa. Anem resseguint la feixa cap a la dreta, superem un pas una mica exposat, i fem una grimpada (pintada Delfos a la roca) fins arribar a un arbre ben ferm on ens hem encordat. Després d’una tirada fàcil, arribem al diedre on comença realment la via i veiem el característic Sol gravat a la roca. Podem consultar el recorregut al següent enllaç de wikiloc.

15 cintes, friends fins al Camalot #4 (repetits del 0.4 al 1), algun tascó petit i 4 bagues

Resseguim una bona estona el llom de la paret en direcció sud. Quan trobem dues fites molt juntes deixem la pista, i de seguida arribem a una fita gegant que ens indica el camí de baixada al Prat de Sant Llorenç.