Inici ViesBarcelonaMontserratFrares Normal al Melindro (Montserrat)

Normal al Melindro (Montserrat)

El Melindro és una agulleta que queda encaixonada entre les parets nord de la Boleta Foradada, la Nina i el Bisbe, i que es veu espectacular des del camí de Frares. Sempre que la veia pensava en lo brutal que devia ser escalar aquesta agulla, però la visió des del camí és tant acollonidora que la idea em marxava ràpid del cap.

Tot va canviar quan a escalesrodones vaig veure una piada del Melindro, i la foto des de peu de via mostrava un aspecte més dòcil de l’agulla. La via està desequipada, a excepció d’uns cordinos per fer reunió al cim. La roca és molt dolenta, el company que asseguri millor que s’aparti tot el que pugui de l’agulla, perquè la probabilitat que caigui alguna pedra és del 100%.

Sud

Des de Can Maçana anem fins al Refugi Vicenç Barbé. Un cop allà, pugem per la Canal Ampla fins al peu de la Sensenom, on prenem el trencall a la dreta (est). Pugem amunt i seguim el camí de Frares fins arribar a l’alçada de la Nina, on trobem el Mirador del Melindro.

Per accedir al peu de via fem el primer ràpel de la Canal del Melindro, on hem fixat una corda en simple per després remuntar-la amb júmars. Si enlloc de remuntar amunt, en acabar preferim seguir rapelant avall, llavors la logística seria diferent (tenir en compte que a la base del Melindro no hi ha cap expansió, la segona instal·lació de ràpel queda més avall)

10 cintes, friends fins al Camalot #5 (sense repetir) i 1 baga per savina. Recomanable portar 2 o 3 metres de corda per si cal canviar la reunió del cim. Una corda auxiliar d’uns 40 metres per deixar-la fixada, i un júmar.

Un ràpel des del cim del Melindro, i després hem tornat al camí de Frares jumant per la corda fixada.