Inici ViesBarcelonaMontserratSant Jeroni STAE a la Paret de Santa Cecília (Montserrat)

STAE a la Paret de Santa Cecília (Montserrat)

La via STAE va ser oberta el 1/9/1974 per Josep Lluís Giralt, Ramon Prades i Jaume Nogueroles, tots ells membres de l’STAE (Secció Tècnica Alpina i Escalada) del Centre Excursionista Àliga. Al voltant del 2007 va ser reequipada amb parabolts on van aprofitar per afegir algunes expansions de propina, que després en algun moment han estat retirades. A mode d’exemple, ara al magnífic diedre del segon llarg no hi ha cap expansió, quedant un punt més picant del que hem llegit en algunes piades.

Aquesta via és probablement la clàssica més repetida de la Paret de Santa Cecília, un raconet del vessant nord on sembla que no s’hi escala massa, i és que el camí d’accés està força embrossat. Es una via ben maca i variada, on podrem gaudir de plaques, diedres i una xemeneia, i on totes les reunions són comodíssimes!. Als trams més exigents la via es pot protegir bé, però és exposada als trams fàcils. La roca en general és bona excepte al segon llarg, on hi ha un tram de roca a controlar. La via es pot fer íntegrament en lliure amb un grau al voltant de 6b.

Nord-oest

Sortim de Santa Cecília, creuem la Canal de Sant Jeroni i seguim el GR fins situar-nos a l’alçada de la Paret de Santa Cecília. En aquest punt prenem una traça una mica embrossada que puja recte amunt. Un cop a peu de paret, flanquegem a la dreta fins ubicar-nos sota el característic sostre triangular, on podem aprofitar per posar-nos l’arnés i preparar el material.

A continuació fem una grimpada en diagonal a l’esquerra per una feixa penjada i arribem al petit peu de via on ens podem assegurar amb un parabolt.

12 cintes i friends fins al Camalot #4. Amb aquest material, la xemeneia de dalt es pot protegir bé, no és pas exposada. I si es vol portar un #5, doncs a la xemeneia també hi entra, tot i que realment no cal.

Baixem amb uns 5 ràpels cap al vessant est, seguint l’antic recorregut de la Ferrata Teresina, on hi queden només les instal·lacions de ràpel. Hem baixat amb cordes de 50m però en algun dels ràpels hem fet curt, millor anar amb cordes de 60m.