Inici ViesBarcelonaMontserratSant Salvador Desiree al Cavall Bernat (Montserrat)

Desiree al Cavall Bernat (Montserrat)

La Desiree al Cavall Bernat va ser oberta l’any 1979 per Alfonso Villa, Jesús Martínez, Albert Garcia, Antonio G. Picazo, Fredi Parera, Joan Altimira “Aranya” i Xavier Nicolau.

L’obertura d’aquesta via va tenir lloc en 3 etapes:

1. Alfonso Villa, Jesús Martínez i Albert Garcia, que es feien anomenar els “Julianillos”, van obrir fins a la segona reunió i després van abandonar per les dificultats que van trobar.
  2. Antonio G. Picazo i Fredi Parera van continuar amb el projecte, van obrir fins a la quarta reunió i van acabar sortint per l’Anglada-Guillamón.
  3. Joan Altimira “Aranya” i Xavier Nicolau van obrir el darrer llarg. Per fer-ho, van escalar la normal del Cavall, van fer un ràpel i van obrir el darrer llarg de la Desiree assegurats per dalt, el que va generar polèmica.

Es una bona via, amb alguns trams de 6a obligat. L’equipament és tot amb parabolts, i és que la roca no dóna pràcticament opcions d’autoprotecció. A la quarta tirada hi ha un curiós pas d’artificial en que ens pengem d’un merlet, un pas que ha resultat ser un dels més característics d’aquesta via.

Nord-est

Des de Santa Cecília (enllaç a Google Maps) prenem el GR direcció al Monestir. A la estona passarem a l’alçada del Cavall Bernat, i de seguida prenem un trencall a la dreta per on puja la Canal del Cavall. La pugem fins arribar a un cable d’acer que creua la canal, i que ens porta directament a peu de via.

Unes 20 cintes (25 si ho xapem tot), cordino mer merlet i estreps

Dos ràpels per la via normal, el primer de 20 m fins a sobre de la berruga, i el segon d’uns 50 m fins al terra. Baixem per la Canal del Cavall.