Inici EscaladesMontserratFrares GEDE a l’Agulla Gran del Pas del Príncep (Montserrat)

GEDE a l’Agulla Gran del Pas del Príncep (Montserrat)

La GEDE va ser oberta l’any 1956 per Josep Santacana, Manel Guasch i Josep Gómez. A la seva època es va considerar èpica per la gran exposició de la primera tirada. Tot i això, cal aclarir que l’obertura d’aquesta primera tirada no va ser a pèl com algunes persones han interpretat, ja que tal com narra l’Iglesias a la segona ascensió, a la primera tirada hi havia 4 assegurances (actualment n’hi ha ben bé el doble!). La via en conjunt és ben guapa i recomanable.

Sud

Regulacions

La via no està afectada per regulacions d’escalada

Des de Can Maçana anem fins al Refugi Vicenç Barbé i prenem el camí que va planejant cap a Frares. A la poca estona arribem a un bon mirador on veiem les Agulles del Pas del Príncep. Seguim pel camí fins al coll on es troba l’Agulla Inferior del Pas del Príncep, i a l’esquerra de seguida veiem la espectacular Agulla Gran del Pas del Príncep. Quan passem pel costat de l’Agulla Gran, un corriol evident ens porta a peu de via. Hem de pujar al pedestal, on trobem la primera reunió al costat de l’arbre.

20 cintes i estreps

Des de la reunió final anem encordats a cercar el ràpel. En primer lloc hem d’arribar al cim, baixem una mica per la banda contrària (direcció nord, cap a l’Agulla del Rei), i després de flanquejar uns metres per una lleixa, arribem a l’instal·lació de ràpel (3 espits). Amb un únic ràpel d’uns 50 m arribem al terra, exactament al punt on hem començat la via. Quan rapeli el darrer de la cordada i arribi a l’alçada dels arbres, és recomanable que baixi el nus uns metres per evitar problemes al recuperar les cordes.