Inici ViesBarcelonaMontserratFrares Bavària + Normal al Bacallà (Montserrat)

Bavària + Normal al Bacallà (Montserrat)

Bavària va ser oberta l’any 1999 per Xavi Vidal i Verena Masius, i el nom és en referència a que l’oberturista Verena va néixer a la regió alemanya de Baviera o Bavaria (en alemany Bayern). La via s’enfila a l’Agulla Salvat-Papasseit (també anomenada Cua del Bacallà), i és una excusa perfecta per enllaçar amb la Normal del Bacallà i gaudir de la seva esmolada aresta.

La Bavària és una via recomanable, molt ràpida, amb bona roca, i és una via variada, amb una primera tirada on podem apretar al gust (A0 o 6a), una xemeneia maca a la segona tirada i després unes vistes molt xules de la zona, que és especialment tranquil·la. En acabar, baixem al collet i podem fer la normal del Bacallà, que és només una grimpada, tot i que a la part de dalt hi ha un tram esmolat amb roca dolenta on ens podem encordar.

Est

Des de Can Maçana prenem el GR en direcció al Monestir, passada la Cadireta deixem el GR i prenem el trencall a la dreta. Anem pujant fins que arribem a un trencall, cap a la dreta aniríem al Portell Estret, però en el nostre cas anem a l’esquerra i arribem a Coll de Porc. Un cop al Coll, anem direcció sud i de seguida arribem a la Font de l’Esllavissada. Pugem sobre la Font, primer trobem una placa de la via Tharsis, anem uns 10 metres a la dreta i fem reunió en 2 spits i una argolla.

8 cintes i una baga

Des del cim del Bacallà podem anar al final de tot i fer un ràpel volat de 50 m de la via 7 Nacions UTES del Joan Vidal. Si no tenim ganes de rapelar, podem desfer l’aresta i baixar caminant.