Inici ViesBarcelonaMontserratSant Jeroni TIM a la Paret de Sant Jeroni (Montserrat)

TIM a la Paret de Sant Jeroni (Montserrat)

La TIM de la Paret de Sant Jeroni va ser oberta el 23/10/1949 per Josep Alaix, Josep Sanz, Tino Izquierdo i Josep Galicia del TIM (Agrupació Excursionista Terra i Mar de Sabadell), i Andreu Sorolla del CES (Centre Excursionista de Sabadell). En aquesta paret hi ha 3 bones xemeneies, la primera i més exigent va ser oberta pels TIM al 1949, i l’any següent es van obrir la Nubiola-Torras i la Torras-Nubiola.

La via és molt guapa, té alguns trams espectaculars, ja que la xemeneia t’obliga en alguns passos a sortir enfora, i et trobes amb tot el buit sota els peus. Respecte a l’equipament, les reunions són de burins antics però no fan mala pinta, i els pitons també semblen sòlids. La via està poc equipada, però entre els friends i tricams (molt útils), es pot protegir més del que pensàvem. La roca en general és bona, exceptuant la tercera tirada on hi ha trams de roca dolenta.

Oest

Des de de Santa Cecília (enllaç a Google Maps) agafem el GR en direcció a Can Maçana, i més endavant prenem el trencall que puja al Coll de Migdia. Un cop al coll, baixem en direcció sud i prenem un trencall a mà esquerra (marques grogues) del camí que puja fins a Sant Jeroni. Deixem aquest camí quan travessem una torrentera a mà esquerra, pugem per la torrentera fins un punt on trobem una corda fixa, la superem i de seguida arribem a la base de la paret.

Primer passem pel peu de via de la Nubiola-Torras, seguim més a l’esquerra i arribem a la Torras-Nubiola. Doncs bé, la TIM es troba en aquesta mateixa llastra, però just per la banda contrària. Així que anem resseguint la llastra cap a l’esquerra, desgrimpem una canaleta i en pocs minuts arribem a peu de via, un racó especialment maco.

10 cintes, friends fins al Camalot #2, tricams, 2 bagues i 2 xapes recuperables

Si volem tornar a la base de la paret, podem fer-ho amb un parell de ràpels per la canal de més a la dreta. Si no, arribem caminant fins al cim de Sant Jeroni, i baixem per la Canal de Sant Jeroni.